​FEDT – der er masser af spild i it-branchen!

​FEDT – der er masser af spild i it-branchen!

Pernille Nyborg - 28/05/19
Der er mangel på kompetent arbejdskraft i it-branchen og det ser ikke ud til at ændre sig de kommende år. Tænk hvis du ved at effektivisere på tværs af funktioner og afdelinger kan frigøre ressourcer så arbejdskraft ikke behøver være en mangelvare!
Uudnyttet viden

Uudnyttet viden

- 14/05/19
Nye ansatte kommer med friske øjne og ser arbejdsopgaver og forretningsprocesser ude fra, alt det, der ikke giver værdi for virksomheden og kunderne. Udfordringen er at virksomheden sjældent har tid eller prioriterer at lytte til de geniale input som nye medarbejdere kommer med.
Bunker og lager

Bunker og lager

Nyborg Improvement - 06/05/19
Rigtig mange af os gemmer på rigtig meget i frygt for at skille os af med noget, vi en dag skal bruge igen. Ofte får vi aldrig brug for det igen, og gør vi, er det ofte forældet. De gange hvor vi rent faktisk skal bruge noget igen, tager der enormt langt tid at finde det i de mange bunker og mapper på reolen. Det er spild af tid!
Uhensigtsmæssig bevægelse og ansvar

Uhensigtsmæssig bevægelse og ansvar

- 30/04/19
Argh, du ved du lagde mappen på øverste hylde - nu er den der ikke. Og hvorfor er hæftemaskinen ikke på sin plads i printerrummet? Vi bruger hver dag adskillige minutter på at lede efter ting, produkter eller papirer, fordi det ikke er defineret, hvor tingene hører til. Her får du et par tip til at undgå uhensigtsmæssig bevægelser mm.
Afbrydelser og uklar kommunikation

Afbrydelser og uklar kommunikation

- 16/04/19
Hvor mange gange om dagen bliver du forstyrret af mails, opkald og kollegaer der vil snakke? Du tænker måske ikke over det, men hver gang du bliver afbrudt i dit arbejde, kan det tage op til 25 minutter at komme tilbage i flow og fuld koncentration.
Overservicering

Overservicering

- 09/04/19
Er du bevidst om, hvad det helt præcist er, der skaber værdi for dine interne og eksterne kunder? Hvad er Need to Know og hvad Nice to Know, når du sender dine produkter/ydelser videre til en kollega i den efterfølgende proces? Læs med og får tydeliggjort begrebet om overservicering.
Fejl, returløb og ustabilitet

Fejl, returløb og ustabilitet

Nyborg Improvement - 01/04/19
Manglende kommunikation på tværs af afdelinger, manglende dokumenter, standarder og kravspecifikation, komplekse forretningsgange, og fejl vi bliver nød til at rette igen og igen. Vi kender det alle - men nu er det på tide at se bøvlet i øjnene. Her giver vi jer tips til hvordan!
TIRSDAGSBØVL - Ventetid

TIRSDAGSBØVL - Ventetid

- 26/03/19
Denne uges bøvl handler om alt den ventetid der er i virksomhederne. Det kan være ventetid fx i form af forkert brug af ressourcer, godkendelse af beslutninger, dårlig mødekultur eller It-systemers hastidhed og nedetid.
TIRSDAGSBØVL - Unødvendige processer

TIRSDAGSBØVL - Unødvendige processer

- 19/03/19
Denne form for bøvl har mange ansigter. Den viser sig fx i form af sagsakter der sendes rundt i virksomheden, manglende systemintegration, telefon- og mailafbrydelser, genindtastning af data, mange ansvarsskift, møder m.m.
Se din virksomheds bøvl i øjnene og undgå at spilde 60% af dine ressourcer

Se din virksomheds bøvl i øjnene og undgå at spilde 60% af dine ressourcer

Pernille Nyborg - 12/03/19
60% af dine aktiviteter i løbet af en arbejdsdag er aktiviteter der ikke skaber værdi for dine kunder, skræmmende ikke? For at kunne komme virksomhedens bøvl til livs, er det nødvendigt at se bøvlet i øjnene og sætte fokus på de aktiviteter, hvor I spilder jeres ressourcer.

Side  1  2 
Bliv ringet op